Goed voor jou én goed voor de planeet, dat smaakt altijd naar meer

Mag ik nog suiker eten?

Iedereen heeft suiker nodig, want die levert de nodige energie aan je lichaam. Hoeveel suiker je nodig hebt, is voor iedereen verschillend. Dat hangt uiteraard ook samen met je energieverbruik. Het is vooral belangrijk wélke suikers je eet. 

Welke suikers moet je vermijden?

Snelle of geraffineerde suikers worden gezuiverd van alle mineralen of voedingsstoffen tot er een fijne, witte suiker overblijft: kristalsuiker. Deze suikers worden snel in je bloed opgenomen; ze geven je bloedsuikerspiegel een fikse opstoot, maar daarna volgt een stevige dip. Daardoor krijg je weer zin in zoet en zo begint een vicieuze cirkel waarin je meer suiker eet dan goed voor je is.

Mijn advies? Verminder in stapjes. Ik ben suiker in mijn koffie beginnen minderen door telkens te halveren. Ilse, klant bij Bio-Planet

Ilse, klant bij Bio-Planet

Hoe zit dat met ongeraffineerde suikers?

Als je kiest voor ongeraffineerde suikers, heeft je lichaam meer werk om deze complexere suikers af te breken, te verteren en op te nemen in je bloed. Ze geven trager hun energie vrij. Daardoor geven ze je nog wel energie, maar zonder de pieken en dalen die je doen grijpen naar meer suiker.

Suikervrij eten

Dat klinkt misschien moeilijk en smakeloos, maar dat hoeft het niet te zijn. Een suikervrij dieet begint met gezonde eetgewoontes en deze 3 topproducten.

Op ontdekking!